حفيد المرشد:ميليشيات الاخوان خرجت باوامر خيرت الشاطر

(العمليات الانتقامية واعلان الاخوان المسلمين الحرب على معارضي الرئيس محمد مرسي ورافضي الاعلان الدستوري بتعليمات وتوجيهات خيرت الشاطر نائب مرشد الجماعة ) هذا نص ما جاء على لسان الناشط السياسي ابراهيم الهضيبي وحفيد مرشد الاخوان السابق حسن الهضيبي عن احداث قصر الاتحادية والاعتداءات التي قام بها ميليشيات الاخوان على معارضي مرسي  .

وقال ابراهيم الهضيبي الذي يتواجد في محيط احداث قصر الاتحادية انه تحدث مع محمد مهدي عاكف مرشد الاخاون وعبر عن استيائه من نزول الاخوان الى قصر الاتحادية وايده عاكف فيما قاله وقال انه اعترض ولكن خيرت الشاطر هو الذي اصدر هذه التعليمات وامر بضرورة فض اعتصام القوى الوطنية .

وقد حاولت ميليشيات الاخوان الاعتداء على الهضيبي في احداث الاتحادية واتهموه بأنه عميل وممول من اسرائيل .

2 comments
  1. ابواميرة 11/12/2012 17:47 -

    انت راجل شهم وقلبك على مصر ياابراهيم الهضيبي ورحم الله جدك المرشدالسابق حسن الهضيبي كان من خيرة رجال مصر مش المنافقين اللي مصر ابتلت بهم قاتلهم الله

  2. حسبنا الله و كفى…حرام يا جماعة … احنا مصرييين ليه بنعمل كده في بعض ؟؟ كل الفتنة و الاقتتال ده علشان الاعلان الدستوري … اين صوت العقل ؟؟؟
    لو سقط النظام هل اللي هيجي بعده هيكون أحسن ؟؟ و هل هيتوافق عليه الجميع ؟؟ و لا هي لعبة و عجبتنا و كل شوية نلعبها ….
    حرام الناس خربت بيوتها بعد الثورة و مش ناقصين وقف حال …. و يا ترى الجماعة بتول الانقذ الوطني هيبقوا ايد واحدة بعد سقوط الاخوان و لا كل واحد هيقول يلا نفسي و هيهاجم منافسه بنفس الطريقة … و لو واحد منهم بقى رئيس ممكن الناس تخرج تسقطه بعد كام شهر ؟؟؟ و يا ترى الاخوان و السلفيين هيسيبوا حد يدخل قصر الرئاسة بعد مرسي كدة بسهولة …
    ربنا يستر … مش عاوز أكون متشائم لكن شكلنا هنبقى زي العراق …. ربنا يستر ….

أضف تعليقاً